Skip to content

Πως να δώσεις αξία στο online κατάστημα σου

Οι πελάτες αγοράζουν προϊόντα από καταστήματα συνήθως για έναν και μόνο λόγο· την αξία που αποκομίζουν κατέχοντας ή χρησιμοποιώντας αυτό το προϊόν.

Ως πωλητής, είναι δικό σας καθήκον να αναγνωρίσετε την αξία του προϊόντος σας και να την ενισχύσετε στους πελάτες σας. Αυτό όχι μόνο βοηθά να προωθηθούν οι πωλήσεις και να αυξηθούν τα έσοδα, αλλά εξασφαλίζει επίσης την ικανοποίηση των πελατών.

Οι ικανοποιημένοι πελάτες γίνονται οι καλύτεροι οργανικοί διαφημιστές. Διαδίδουν το προϊόν σας χωρίς κανένα κόστος!

Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τρόπους με τους οποίους, ως dropshipper, μπορείτε να προσθέσετε αξία στα προϊόντα σας προς όφελος των πελατών σας.

Πώς μπορείτε να προσθέσετε αξία στο dropshipping κατάστημα σας;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προσθέσετε αξία στο κατάστημά σας. Αυτές οι μεθόδοι εξαρτώνται από τη φύση των προϊόντων ή υπηρεσιών σας και τον ιδανικό σας πελάτη. Δεν υπάρχει μία λύση που να εφαρμόζεται γενικά σε όλες τις περιπτώσεις.

Για παράδειγμα, η εκτύπωση ενός υπερήρωα της Marvel σε μία μπλούζα αποτελεί μία εξαιρετική προσθήκη αξίας για έναν φαν του Marvel Universe που ψάχνει για μία μπλούζα.

Ο ίδιος άνθρωπος ομως, πιθανώς θα αναζητούσε κάτι διαφορετικό σε κάψουλες καφέ. Μια εικόνα ενός υπερήρωα σε μία κάψουλα καφέ δε θα επηρεάσει ιδιαίτερα την απόφαση αγοράς τους.

Γενικά, μπορείτε να προσθέσετε αξία στο κατάστημά σας με τους εξής τρόπους:

  1. Προσθέτοντας αξία στην εμπειρία αγορών των πελατών σας.
  2. Αυξάνοντας την αξία της μάρκας σας.
  3. Αυξάνοντας τις πραγματικές και αντιληπτές αξίες των προϊόντων σας.

Ας διασαφήνισουμε τώρα αυτά τα σημεία.

1. Προσθέστε αξία στην εμπειρία αγορών των πελατών σας

Κάθε πελάτης αρέσκεται να αναγνωρίζεται από την επιχείρηση από την οποία αγοράζει. Τους αρέσει να ξέρουν ότι έχουν σημασία. Μην ξεχνάτε πως δαπανούν τα χρήματα που κέρδισαν με κόπο στην επιχείρησή σας.

Το να αντιμετωπίζετε τους πελάτες σας σαν βασιλιάδες είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους πείσετε να επιστρέψουν. Προσπαθήστε να αναπτύξετε εξατομικευμένες σχέσεις με όλους τους πελάτες σας. Για παράδειγμα, αν αγοράσουν παπούτσια σήμερα, κρατήστε το μέγεθος τους.

Την επόμενη φορά που θα επιστρέψουν, θα χαμογελάσουν όταν θα θυμάστε το όνομά τους και το μέγεθος των παπουτσιών τους, και θα τους ρωτήσετε για το μαύρο ζευγάρι παπουτσιών που αγόρασαν την προηγούμενη φορά. Είναι οι μικρές λεπτομέρειες που μετράνε.

Μερικά ακόμα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την εμπειρία τους:

Το εξαιρετικό πελατειακό service

Ένα εξαιρετικό πελατειακό service αποτελεί μυστικό όπλο. Οι πελάτες αναστατώνονται γρήγορα αν δεν λαμβάνουν άμεση βοήθεια από μια επιχείρηση όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Πιθανόν να έχετε βιώσει κάτι παρόμοιο. Υποθέστε ότι παρήγγειλατε ένα προϊόν από ένα διαδικτυακό κατάστημα και υποσχέθηκαν να το παραδώσουν σε δύο ημέρες.

Ωστόσο, έχοντας περάσει έξι ημέρες, δεν είχατε λάβει την παραγγελία σας, και δεν είχαν ενημερώσει για την καθυστέρηση.

Πιθανότατα αφήσατε μια αξιολόγηση με ένα αστέρι στις κριτικές του Google.
Εντάξει, πιθανώς όχι, αλλά καταλαβαίνετε το νόημα ε;

Είναι σημαντικό να κρατάτε τους πελάτες ενήμερους (σε θέματα επικοινωνίας) από τη στιγμή που κάνουν μια παραγγελία μέχρι να φτάσει στον προορισμό της.

Πώς επιτυγχάνετε τη σωστή επικοινωνία;

  1. Χρησιμοποιήστε αυτοματισμό email. Κάθε φορά που ένας πελάτης μεταβαίνει σε ένα νέο στάδιο παραγγελίας (πχ πληρωμή, αποστολή, ακύρωση κτλ), ο ιστότοπός σας θα πρέπει αυτόματα να τους στέλνει ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση τους.Για παράδειγμα, όταν πραγματοποιούν μια πληρωμή, ενημερώστε τους ότι έχετε λάβει τα χρήματα αποστέλλοντάς τους ένα αποδεικτικό. Επιπλέον, μοιραστείτε πληροφορίες για τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για να εξασφαλίσουν την ασφαλή παράδοση της παραγγελίας τους.
  2. Πάντα να ρωτάτε τους πελάτες σας τι επιθυμούν. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω των κοινωνικών μέσων της επιχείρησής σας ή περιλαμβάνοντας ένα σύνδεσμο προς ένα έντυπο ανατροφοδότησης σε κάθε email που στέλνετε.Επιπλέον, δημιουργήστε έρευνες και διεξάγετε τις για να λάβετε ανατροφοδότηση σχετικά με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες σας. Κάτι τέτοιο θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί αναγνωρίζοντας και βελτιώνοντας τα αδύναμα σημεία.

Αυτή η λίστα δεν είναι περιοριστική. Ωστόσο, υπάρχουν περισσότεροι τρόποι να επικοινωνείτε αποτελεσματικά με τους πελάτες.

Αυτό δεν εμπνέει μόνο εμπιστοσύνη στους πελάτες ότι η επιχείρησή σας είναι παγκόσμιας κλάσης, αλλά μειώνει επίσης τον αριθμό των παραπόνων ή επιστροφών που πρέπει να αντιμετωπίσετε.

Δημιουργήστε μια φιλική πολιτική επιστροφής

Οι επιστροφές στο dropshipping είναι περίπλοκες για δύο λόγους:

1. Οι dropshippers δεν διαθέτουν φυσικές διευθύνσεις όπου οι επιστροφές μπορούν να αποσταλούν στις τοπικές δικαιοδοσίες των αποδεκτών. Και η επιστροφή τους πίσω στον προμηθευτή (στην Κίνα) δεν είναι φθηνή.
2. Συχνά, οι πελάτες που επιστρέφουν προϊόντα ζητούν συνήθως και επιστροφή χρημάτων. Αυτό σας κοστίζει το κόστος αγοράς του προϊόντος, το κόστος αποστολής και το κόστος διαφήμισης για την πώληση.

Παρά τις περιπλοκές αυτές, η προτεραιότητα των αναγκών των πελατών σας δεν είναι προαιρετική.

Πολλοί dropshippers εκνευρίζονται όταν λαμβάνουν αιτήσεις επιστροφής. Δεν καταλαβαίνουν ότι οι πελάτες δεν το κάνουν πάντα με κακή πρόθεση.

Μερικές φορές, συμβαίνουν πράγματα στη ζωή και οι άνθρωποι χρειάζονται τα χρήματα που δαπάνησαν για την αγορά του προϊόντος σας. Έτσι επιστρέφουν το προϊόν.

Δεν είναι ευθύνη του dropshipper. Ο πελάτης μπορεί να επιστρέψει αργότερα και να ξοδέψει ακόμα περισσότερα.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά νούμερα.

Έως και το 25% των αντικειμένων που αγοράζονται online επιστρέφονται. Οι πελάτες επιστρέφουν αντικείμενα για διάφορους λόγους:

1. Σχεδόν το 30% των επιστροφών γίνονται από πελάτες που παραγγέλνουν περισσότερα από ό,τι χρειάζονται και στη συνέχεια επιστρέφουν αντικείμενα που δεν τους αρέσουν όταν φτάνουν.
Ξέρουμε ότι ακούγεται γελοίο, αλλά εδώ έρχεται η εξατομίκευση της εξυπηρέτησης.

Μπορείτε να βοηθήσετε τους πελάτες να παραγγείλουν μόνο ό,τι χρειάζονται προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες.

2. Άλλοι πελάτες παραγγέλνουν διάφορες εκδοχές του ίδιου αντικειμένου και επιστρέφουν τα αντικείμενα που δεν ταιριάζουν.
Αυτό συμβαίνει πιο συχνά με τα προϊόντα μόδας.

Και πάλι, η εξατομίκευση μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε αυτό το ζήτημα.

3. Οι πελάτες επιστρέφουν σπασμένα αντικείμενα.
Το σπάσιμο συμβαίνει σχεδόν πάντα κατά τη μεταφορά και αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των επιστροφών.

Ξέρατε ότι τα ζημιωμένα από την μεταφορά αντικείμενα αποτελούν έως και το 20% όλων των επιστροφών; Επιπλέον, εκτιμάται ότι το μέσο κόστος αντικατάστασης ενός σπασμένου αντικειμένου μπορεί να είναι έως και 17 φορές υψηλότερο από το αρχικό κόστος αποστολής του προϊόντος.

Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για αυτό. Εκτός αν χρησιμοποιήσετε εταιρείες αποστολής προϊόντων ποιότητας.

4. Τα αντικείμενα δεν πληρούν τις προσδοκίες του πελάτη.
Σε πολλές περιπτώσεις, το αντικείμενο δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή που παρέχεται στον ιστότοπο. Μερικές φορές, αυτό είναι ένα ζήτημα διαφάνειας και ειλικρίνειας από την πλευρά του πωλητή.

Τώρα που γνωρίζουμε γιατί οι πελάτες επιστρέφουν προϊόντα, πώς μπορείτε να προετοιμαστείτε και να μειώσετε τον αριθμό των επιστροφών;

Παρέχετε συνεχώς αυτό που υποσχεθήκατε στον πελάτη σας στον ιστότοπό σας. Ποτέ μην προσπαθήσετε να εξαπατήσετε τους πελάτες σας με υπερεπεξεργασμένες εικόνες ή ανακριβείς περιγραφές προδιαγραφών του προϊόντος.

Εάν μια μπλούζα είναι 70% βαμβάκι, βεβαιωθείτε ότι ο πελάτης είναι ενήμερος. Μην τους λέτε ότι είναι 100% βαμβάκι.

5. Εάν πουλάτε ρούχα, δημιουργήστε οδηγούς μέτρησης για τις περιοχές όπου βρίσκονται οι πελάτες σας. Όταν οι πελάτες σας κατανοούν το σύστημα μέτρησης των προϊόντων σας, είναι πιθανόν να παραγγείλουν το ακριβές μέγεθος που θέλουν.

6. Καλύψτε όλα τα εύθραυστα αντικείμενα με προστατευτική συσκευασία και επισημάνετε τα κατάλληλα. Η εταιρεία αποστολής θα τα χειριστεί με περισσότερη προσοχή αν υποδείξετε ότι τα αντικείμενα είναι ευπαθή.

2. Αυξήστε την αξία του εμπορικού σας σήματος

Το εμπορικό σήμα σας χρειάζεται μια φωνή. Στοιχεία του brand όπως ένα λογότυπο και ένας ιστότοπος πρέπει να προκαλούν περιέργεια στον πελάτη.

Ένα brand χρειάζεται έναν εντυπωσιακό παράγοντα (Wow Factor) για να το διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές.

Ποια είναι λοιπόν μερικά από τα πράγματα που προσθέτουν αξία στο brand σας;

Μια ιστοσελίδα υψηλής ποιότητας

Η ιστοσελίδα είναι το πρόσωπο μιας online επιχείρησης, ένας είδους πωλητής. Είναι ένα από τα πρώτα πράγματα με τα οποία έρχονται σε επαφή οι πελάτες όταν εξερευνούν την επιχείρησή σας online.

Θα αναθέτατε το ρόλο της αλληλεπίδρασης με νέους πελάτες σε έναν αρχάριο; Πιθανόν όχι.

Τι κάνει έναν ιστότοπο υψηλής ποιότητας;

1. Ο σχεδιασμός. Πολλές πλατφόρμες e-commerce σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε έναν πλήρως λειτουργικό ιστότοπο e-commerce σε λίγες ώρες. Περιλαμβάνουν το Shopify, το WooCommerce (μέσω WordPress) και το Magento.

Αυτές οι πλατφόρμες έχουν κοινότητες προγραμματιστών που δημιουργούν εξαιρετικά θέματα που μπορείτε να φορτώσετε στο κατάστημά σας και να τα προσαρμόσετε λίγο ώστε να ταιριάζουν στις ανάγκες σας.

Τέτοια θέματα μπορούν να δημιουργήσουν μια αίσθηση πολυτέλειας, αξιοπιστίας, ακόμα και αίσθηση ανάγκης όταν απαιτείται.

Όλα αυτά μπορούν να βοηθήσουν να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών σας.

2. Χρόνος φόρτωσης. Το 53% των επισκεπτών ιστοτόπου θα φύγουν από έναν ιστότοπο (αναπήδηση/bounce) εάν ένας ιστότοπος χρειαστεί περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει.

Αυτό αυξάνει το ποσοστό αναπήδησης (τον αριθμό ανθρώπων που επισκέπτονται μια σελίδα στον ιστότοπό σας και φεύγουν χωρίς να πραγματοποιήσουν καμία ενέργεια) του ιστότοπου σας.

Ένα υψηλό ποσοστό αναπήδησης δεν είναι καλό για το SEO. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες στον ιστότοπό σας φορτώνονται σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.

Μπορείτε να το επιτύχετε αυτό συμπιέζοντας τις απαιτούμενες εικόνες και αρχεία πόρων (Javascript και CSS) για κάθε φόρτωση.

Responsiveness (Ανταποκρισιμότητα). Η ανταποκρισιμότητα είναι η ικανότητα ενός ιστότοπου να προσαρμόζεται σε διάφορετικού μεγέθους οθόνες χωρίς να παραμορφώνονται τα περιεχόμενα του ιστότοπου.

Ένας ανταποκρίσιμος ιστότοπος είναι ζωτικής σημασίας. Τα ποσοστά αναπήδησης είναι υψηλότερα σε φορητές συσκευές από ό,τι σε σταθερές συσκευές και ταμπλέτες επειδή οι ιστότοποι χρειάζονται περισσότερο (σε μέσο όρο) χρόνο φόρτωσης σε φορητές συσκευές από ό,τι σε άλλες συσκευές.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορούν να μειώσουν το ποσοστό μετατροπής σας και να επιβραδύνουν την ανάπτυξή σας.

Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το PageSpeed Insights της Google, το GTMetrix και το WebPageTest του Catchpoint για να μετρήσετε την απόδοση του ιστότοπό σας. Σας βοηθούν να εντοπίσετε θέματα που μπορεί να επιβραδύνουν τον ιστότοπό σας.

3. Αυξήστε την αντιληπτή αξία των προϊόντων σας

Η αντίληψη των πελατών για την αξία των προϊόντων σας είναι εξίσου σημαντική με την πραγματική αξία τους. Εάν οι πελάτες αντιλαμβάνονται τα προϊόντα σας ως πιο επιθυμητά, πιο χρήσιμα και πιο ποιοτικά, τότε είναι πιθανότερο να αγοράσουν από εσάς και να είναι ικανοποιημένοι με την εμπειρία τους.

Πώς μπορείτε να αυξήσετε την αντιληπτή αξία των προϊόντων σας;

1. Σωστή τιμολόγηση. Η τιμή των προϊόντων σας πρέπει να αντικατοπτρίζει την ποιότητα και τα οφέλη που προσφέρει το προϊόν. Μια υπερβολικά χαμηλή τιμή μπορεί να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το προϊόν είναι φθηνό και μη ποιοτικό, ενώ μια υπερβολικά υψηλή τιμή μπορεί να αποθαρρύνει τους πελάτες. Βρείτε τη σωστή ισορροπία μεταξύ ποιότητας και τιμής.

2. Μοναδικότητα και ειδικές προσφορές. Προσφέρετε μοναδικά χαρακτηριστικά στα προϊόντα σας που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τα άλλα. Επίσης, παρέχετε ειδικές προσφορές, εκπτώσεις ή πακέτα που δίνουν την αίσθηση της αξίας και της ευκαιρίας για εξοικονόμηση.

3. Περιγραφή και εικόνες. Οι περιγραφές των προϊόντων σας πρέπει να είναι πλήρεις, ακριβείς και ελκυστικές. Επίσης, οι εικόνες πρέπει να αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και να δείχνουν πώς μπορεί να ωφελήσει τον πελάτη.

4. Κριτικές και αξιολογήσεις. Οι θετικές κριτικές και αξιολογήσεις από άλλους πελάτες μπορούν να ενισχύσουν την αντιληπτή αξία των προϊόντων σας. Οι πελάτες συχνά εμπιστεύονται τις απόψεις των άλλων πριν αποφασίσουν να αγοράσουν.

5. Συσκευασία και παρουσίαση. Η συσκευασία των προϊόντων σας πρέπει να είναι προσεγμένη και εντυπωσιακή. Η παρουσίαση των προϊόντων στον ιστότοπό σας πρέπει να είναι ελκυστική και ενημερωτική.

Συνολικά, η δημιουργία μιας αντιληπτής αξίας για τα προϊόντα σας συμβάλλει στην ενίσχυση της ε

ικόνας του brand σας και στην αύξηση της προτίμησης των πελατών σας.

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back To Top